Brand hos Aalbæk stopper produktion af øko-varer

Økologiske spegepølser og leverpostejer fra Aalbæk Specialiteter vil i den kommende tid mangle på landets butikshylder. En stor brand i virksomhedens fabrik i Billund stopper produktionen af øko-varer.
Aalbæk Specialiteter producerer økologiske charcuteri-varer

Søndag eftermiddag udbrød der brand i Aalbæk Specialiteters fabrik i Billund. Det lykkedes kun at redde administrationsbygningen og en mindre lagerhal fra flammerne, mens alle produktionslokalerne brændte ned til grunden. Branden har midlertidigt lammet virksomhedens økologiske produktion af spegepølser og leverpostej i Billund

- Det var den fabrik, som har vores økologigodkendelse, og hvor vi pakker de økologiske produkter fra vores anden fabrik i Farre. Så branden rammer store dele af vores produkter. Varer for mange mio. kr. er blevet røgskadet, så stort set alle vores kunder bliver berørt. Det er en meget alvorlig situation for os, siger Mads Quistgaard, direktør hos Aalbæk Specialiteter til avisen Økologi& Erhverv.

Det vil altså ikke være muligt at finde økologiske varer fra Aalbæk Specialiteter i butikkerne den kommende tid.

Se indslag fra TVSyd