Danmarks Økologiske JordbrugsFond - Vil du være med?

Danmark får nu en jordbrugsfond, der gør det muligt for alle danskere at tage ansvar for landbrugets fremtid og udbredelse af økologien. Det er Økologisk Landsforening og Danmarks Naturfredningsforening, der efter længere tids forberedelse er klar til at søsætte Danmarks Økologiske Jordbrugsfond.
Foto: Morten Telling

Til at begynde med vil fonden opkøbe landbrug, der er ved at lukke eller blive solgt, for efterfølgende at forpagte dem ud til f.eks. unge landmænd, der vil drive dem videre som økologiske bedrifter. I dag har unge landmænd ikke penge til at overtage de store, gældstyngede bedrifter og dermed sikre generationsskiftet efter landmænd, der er på vej ud af erhvervet. Med de priser på landbrugsbedrifter og de lånevilkår, der gælder i dag, kan ingen starte for sig selv.

Besøg Jordbrugsfondens hjemmeside her

Læs dagbladet Informations artikel om Danmarks Økologiske Jordbrugsfond

Planen er dermed både at sikre økologiske bedrifter, som måtte være trængt, og at omlægge konventionelle landbrug til økologisk drift.

Pengene til fonden skal sikres via aktier, som interesserede borgere kan købe og dermed blive medejere af de landbrug, fonden køber.

Skriv dig på her, hvis du er interesseret – enten hvis du gerne vil investere i fonden, eller du er en landmand, der gerne vil være med. Så kontakter vi dig, når der åbnes for investeringer og for interesserede landmænd.

HUSK AT BEKRÆFTE TILMELDINGEN, NÅR DU MODTAGER EN BEKRÆFTELSESMAIL FRA OS.