Konference om fremtidens økologi-forskning

Vær med til at diskutere fremtidig økologiforskning og -udvikling d. 4. maj på Christiansborg, når ICROFS inviterer til jubilæumskonference.
Økologi er bedre forretning for landmanden.Foto: okologi.dk

Økologien er i vækst. Danskerne har verdens højeste forbrug af økologiske varer, store dele af landbruget er interesseret i at lægge om til økologisk produktion og eksporten af økologiske fødevarer stiger. Økologi er en succes. Hvordan sikrer vi en fremtidig fortsættelse af denne succes?

Sådan lyder oplægget til den jubilæumskonference og debat, som Internationalt Center for Forskning i Økologisk Jordbrug og Fødevaresystemer (ICROFS) står bag i starten af maj.

Konferencen og debatten vil sætte fokus på fremadrettet udvikling af økologisektoren på baggrund af erfaringer fra 20 års målrettet økologiforskning. I Danmark har udviklingen af økologisk produktion været baseret på viden. Forskning og udveksling af viden mellem landmænd, rådgivere, virksomheder og forskere har spillet en vigtig rolle.

Erling Bonnesen, Miljø- og Fødevareordfører (V), er vært ved konferencen, som foregår torsdag den 4. maj 2017 kl. 13-16:30 i Fællessalen på Christiansborg.

Tilmelding er nødvendig og sker efter først-til-mølle-princippet på ICROFS hjemmeside