Gartneri-markvandring på Mols

Brug en dejlig sommeraften i de økologiske grøntsagsmarker sammen med dedikerede gartnere. Gartneriet Helges og Kalø Økologisk Landbrugsskole inviterer til gartnerivandring 14. juni.
Elever på Kalø Økologisk Landbrugsskole høster Hokaido.

Helge Bülow fra Gartneriet Helges og Kalø Landbrugsskole driver sammen 13,5 ha med frugt, bær og grøntsager, forarbejdning og fælles gårdbutik på Mols. Det er denne del af produktionen, der er i fokus, når de 14. juni viser rundt og fortæller ved en markvandring arrangeret i samarbejde med Økologisk Landsforening.

Salget af økologiske grøntsager går stærkt, og der er brug for flere avlere. Arrangementet er derfor en god anledning til at lade sig inspirere, hvis man går med en økologisk gartner i maven.

Der er tale om et varieret gartneri med 600 m2 drivhuse, frilandsproduktion, mosteri, oliepresse, mølleri og forarbejdning til marmelader.

Foruden gartneriet drives 60 ha med foder til produktion af æg, slagtekyllinger, stude, mælk, får, geder og sortbrogede grise. Hele molevitten sælges i en fælles gårdbutik og til lokale restauranter.

Onsdag 14. juni kl. 18.30

Mødested: Molsvej 38, 8410 Rønde

Arrangører: Kalø Landbrugsskole, Gartneriet Helges og Økologisk Landsforening.

Tilmelding

Det er gratis at deltage, men gå ind i vores kalender og tilmeld dig senest 12. juni. Der bliver serveret en kop kaffe og et stykke kage.

Peter Søndergaard, økologikonsulent, Økologisk Landsforening, 6197 4903