Øko-chef søger nye græsgange

Sekretariatschef i Økologisk Landsforening, Torben Lauridsen, har efter mere end 16 år i foreningen valgt at søge nye græsgange. Fra 1. januar 2018 skal han varetage en tilsvarende stilling hos Landsforeningen af menighedsråd.

Det var et vemodigt morgenmøde for de ansatte i Økologisk Landsforening i denne uge, hvor det blev meddelt, at sekretariatschef Torben Lauridsen fra det nye år vil prøve kræfter med et nyt job. Torben har været ansat i Økologisk Landsforening gennem mere end 16 år.

- Torben har været en central figur og en god partner i udvikling af foreningen og vores arbejde for økologi, både i markedet og i marken. Han har været med i både de store beslutninger og de mange handlinger i maskinrummet, som har gjort os til den forening, som mange rundt i verden ser som en leder i markedsudvikling, politisk og innovation i økologi, siger Paul Holmbeck, der som direktør i Økologisk Landsforening har arbejdet tæt sammen med Torben Lauridsen gennem alle årene.

Paul Holmbeck tilføjer:

- Torben har stået centralt i både fusionen af de dengang otte økologiforeninger i 2002, etableringen af professionel sekretariat, landbrugsrådgivning og senere Økologi Rådgivning Danmark. Vi har været igennem op og nedture økonomisk, og Torben har altid været den type, som man vil gå gennem både opture og kriser med – vedholdende, ordentlig, ekstremt loyal og med en Thybos lune humor, siger Paul Holmbeck.

Fra 1. januar 2018 skal Torben Lauridsen varetage jobbet som sekretariatschef i Landsforeningen af menighedsråd.

- Jeg er og har været utrolig glad for arbejdet i Økologisk Landsforeningen. Det er en fantastisk arbejdsplads, med fantastiske kolleger, medlemmer og folkevalgte. Det har, sammen med den fantastiske sag vi arbejder for, været afgørende for, at jeg selv på en grå novemberdag svinger mig op på cyklen og glæder mig til at møde på arbejde. Derfor er min opsigelse også fyldt med vemod. Men med 16,5 år i bogen kan jeg se tilbage på rigtig mange gode resultater – både for foreningen og for økologien, siger Torben Lauridsen.

- I den tid jeg har kendt Torben, har jeg oplevet ham som både passioneret og en ansvarlig leder, der har lagt en stor indsats i at løfte de opgaver, han har stået overfor, og som en person, der oprigtigt har engageret sig i både sagen og medarbejderne. På vegne af Økologisk Landsforening – såvel organisationen på Silkeborgvej som baglandet af folkevalgte – vil jeg derfor gerne sige Torben en stor og varm tak for hans bidrag til at fremme økologien, siger Helle Borup Friberg, administrerende direktør i Økologisk Landsforening.