Salget af øko-varer vokser eksplosivt i Lidl

Lidls øko-salg stiger markant, og kædens mål er øge den økologiske omsætning med 50 procent indenfor de næste to-tre år.

Mens salget af økologi sidste år steg med 14 pct. i dagligvarebutikkerne herhjemme, er Lidls økologiske omsætning det forgangne år steget med mere end 25 pct. Det fortæller Mikko Forsström, indkøbsdirektør i Lidl Danmark, til Dansk Handelsblad.

- Vi ser et stort potentiale indenfor økologi. Vores mål er at øge det økologiske salg med 50 pct. indenfor de næste to-tre år. For os er det vigtigste, at vi har det rigtige sortiment, som kunderne efterspørger, og som lever op til Lidls standard om at have den bedste kvalitet til den bedste pris, fortæller Mikko Forsström.

For at gøre forbrugerne opmærksomme på, at Lidl er meget andet end tyske og internationalt kendte mærker, er kæden en del af Økologisk Landsforenings tre-årige kampagne "Ren Madglæde", der har til formål at udbrede viden om økologi og økologiske produkter til forbrugerne, skriver Dansk Handelsblad.

- Vores større fokus på økologi bliver naturligvis mere og mere synligt i butikkerne, men det er også vigtigt, at vi gør en aktiv indsats for at gøre forbrugerne opmærksomme på, at vi er en kæde, der har fokus på økologi og i øvrigt også har enorm stor fokus på, at produkterne er miljørigtige og bæredygtige og lever op til vores CSR-standarder, siger Mikko Forsström.