Netto forsvarer førertrøjen

Direktør i Netto, Brian Seemann Broe vurderer, at det er realistisk at fordoble økologiens andel af det danske detailsalg til 20 procent i løbet af ti år.
Det røde Ø indgår som en meget synlig del af emballagedesignet i Netto-serien Øgo, som gør det nemt for discountkædens kunder at finde de økologiske varer, og kæde-direktør Brian Seemann Broe bliver ikke overrasket, hvis Netto om ti år henter hver femte krone fra økologiske produkter.

Små røde Ø-mærker stritter ud fra hyldeforkanterne masser af steder, når man besøger en af Nettos 460 danske butikker. Hvis ikke det er nok til at fange kundernes opmærksomhed, bliver blikket let fanget af de store røde Ø’er, som indgår i navnet på kædens økologiserie Øgo, som på kort tid er vokset til at omfatte 135 varenumre.

Økologien har med andre ord aldrig været mere synlig i discountkæden end netop nu, og de Ø-mærkede produkter kommer til at fylde endnu mere i dansk dagligvarehandel i fremtiden, spår kædens direktør, Brian Seemann Broe.
- Jeg tror sagtens, at økologiandelen kan nå op på 20 procent i løbet af 10 år, siger Brian Seemann Broe, som overtog tøjlerne i landets største discountkæde for et par år siden.

Læs mere om Nettos økologisalg i Økologi & Erhverv