Seminar: Kan vi nudge forbrugerne til at købe mere økologi?

Adfærdsforsker Pelle Guldborg vil give sit bud på, hvordan forbrugerne kan nudges til at købe mere økologi med udgangspunkt et nudgingprojekt, som iNudgeyou har lavet i samarbejde med Økologisk Landsforening. I projektet er der lavet barriereanalyser for økologisk fjerkræ, grisekød og frugt & grønt, og der er testet forskellige nudges i udvalgte detailbutikker.

Derudover vil Johanne La Cour fra Dentsu Aarhus dele indsigter fra et stort studie, hvor Dentsu har taget temperaturen på de danske forbrugere og undersøgt, hvor meget tanker om bæredygtighed spiller ind i deres hverdag og i deres forbrug.

PROGRAM:

9:00 – 9:30 Vi byder på kaffe/the, økoboller og skyr med granola

9:30 – 10:30 ”De Grønne forbrugere” V/ Johanne La Cour, Dentsu Aarhus

10:30 – 10:45 Pause

10:45-12:00 Kan vi nudge forbrugerne til at købe mere økologi? V/ Pelle Guldborg, iNudgeyou

12:00 – 13:00 Frokost i restauranten

Herefter gratis adgang til ARoS.

Vi håber at se dig til en spændende og lærerig formiddag. Hvis du har spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte os.

Der er lukket for flere tilmeldinger.

Tid

8. december 2021

Kl. 9:00 - 13:00

Lokation

ARoS Aarhus Kunstmuseum
Aros Allé 2
8000 Aarhus C

Arrangør

Økologisk Landsforening

Pris

Det er GRATIS at deltage, men der opkræves et no show-gebyr på 650 kr. Du tilmelder dig nedenfor. Begrænset antal pladser - tildeles efter først-til-mølle princippet. S.U. senest d. 23. november 2021.

Kontaktpersoner

Helle Bossen
hb@okologi.dk
+45 31 79 27 00

Anne Snog Folmann

asf@okologi.dk

+45 40 86 80 47


Arrangementet er støttet af Promilleafgiftsfonden, Fjerkræafgiftsfonden, Svineafgiftsfonden og Produktionsafgiftsfonden for frugt og gartneriprodukter.

Økologisk Landsforening
Luk (Esc)