VIDEO: Robuste drivveje

Nyt fra projekt DEMONOSTRATION AF NYE ØKOLOGISKE LØSNINGER: Svend Otto Søgaard, Stoholm, og Mikael Lauridsen, Outrup, er begge økologiske mælkeproducenter. De har investeret i langtidsholdbare og robuste drivveje til de henholdsvis 450 og 300 økologiske malkekøer.

Køer på græs er lig med meget trafik mellem mark og stald. I filmen her møder vi to økologiske mælkeproducenter, der – om man så må sige, har taget tyren ved hornene – og investeret i mere robuste drivveje til køerne. Og der var plads til forbedringer.

Svend Otto Søgaard og Mikael Lauridsen har valgt hver deres løsning i hver sin prisklasse til deres økologiske malkekvægsbesætninger på henholdsvis 450 jerseykøer og 300 sortbrogede.

Projekt Demonstration af nye økologiske løsninger samler og udbreder praktiske driftsløsninger i en online web-driftshåndbog, instruktionsfilm, mark-demoer, erfa-møder mv. Projektet er støttet af Promilleafgiftsfonden for Landbrug, Den Europæiske Fond for Udvikling af Landdistrikterne og Miljø- og Fødevareministeriet.