Økologi får sit eget webmedie

Det bliver nu muligt at få daglige, aktuelle nyheder om økologi. Økologisk landsforening lancerer et helt nyt onlinemedie, hvor den økologiske branche; landmænd, virksomheder og politikere kan få et dybere indblik i økologiens aktuelle forhold.

Godt hver anden dansker køber nu økologi hver uge, og branchen er blevet så stor, at der er behov for et professionelt medie, der udelukkende dækker økologi.

Derfor har Økologisk Landsforening nu lanceret Okologisk.nu, som er et nyt journalistisk webmedie, der giver læserne daglige nyheder om helt aktuelle forhold, problemstillinger og løsninger i det økologiske landbrug, hos virksomheder og i forhold til økologipolitik.

- Økologi fylder mere og mere hos forbrugerne, i landbruget, hos virksomhederne samt i hele foodservicesektoren. Økologiens udvikling i Danmark er også en vigtig del af politikernes dagsorden. Det giver alle parter et aktuelt behov for daglige nyheder om, hvad der sker i branchen. Det bliver der nu mulighed for at få, siger Henrik Hindby Koszyczarek, der er webredaktør på Okologisk.nu

Nuanceret og kritisk dækning af økologien

Redaktionen vil dække aktuelle forhold i både ind- og udland, hvad enten det drejer sig om fagligt landbrugsstof, politiske udspil, markedsudvikling eller EU-regler. Læserne kan både følge med på hjemmesiden okologisk.nu og har mulighed for at skræddersy deres eget nyhedsbrev ved selv at vælge de emner, som interesserer dem, og samt hvor ofte de ønsker at modtage dem.

- Vi sørger for en nuanceret og kritisk dækning af alle forhold inden for økologien, så læserne bliver velorienterede hver dag. Vi vil naturligvis også stille de kritiske spørgsmål om økologien og dens udfordringer, siger Henrik Hindby Koszyczarek.

Bag mediet står Økologisk Landsforenings journalistiske redaktion, som også producerer og udgiver avisen Økologisk Landbrug, der er henvendt til de økologiske landmænd.

Find det nye medie Økologisk på Okologisk.nu