Økologisk markedsservice

Oe Maerket

Danske forbrugere er verdensmestre i at købe økologiske fødevarer. Købekraften kombineret med en stigende interesse og et øget fokus på klima, natur, sundhed og ansvarligt forbrug betyder, at danske virksomheder har et stort potentiale for at afsætte økologiske fødevarer både på hjemmemarkedet og på de udenlandske markeder.

Økologisk Landsforenings markedsteam rådgiver fødevarevirksomheder, detailhandel, grossister, gårdbutikker og andre aktører, der fremstiller eller sælger økologiske fødevarer. Vi tilbyder indsigter i forbrugere, forbrugs-trends og analyser specifikt rettet mod de primære eksportmarkeder og produktkategorier – set med økologiske ekspertbriller. Vores rådgivningsområder spænder fra, hvordan I kommer i gang med eller videreudvikler salget af økologiske fødevarer via viden til matchmaking i det økologiske fællesskab, seminarer og fælles økologiske markedsføringsindsatser.

Kontakt Økologisk Landsforenings markeds-team (find kontaktperson længere nede på denne side).

Det økologiske markedspotentiale

Læs Økologisk Landsforenings nyeste markedsrapport, som giver et grundigt overblik over mulighederne for økologiske fødevarer i Danmark og udlandet.

Læs mere om Økologisk Landsforenings eksport-team Organic Denmarks tilbud til jeres virksomhed. Læs mere på Organic Denmarks website.

Toolbox til virksomheder

Download fotos og markedsføringsmaterialer.

Markedsrapport 2021.

Få viden og udvid dit netværk

Se vores arrangementer og tilmeld dig her.

Kontakt

Carsten Ahrenfeldt

Markedschef

Min primære rolle i Økologisk Landsforening er at bidrage til fremgang og udvikling i de markedsrelaterede led af den samlede økologiske værdikæde fra jord til bord; og sørge for at det sker i tæt samarbejde med den øvrige organisation samt nuværende og kommende medlemmer.

Som leder af markedsafdelingen vil jeg arbejde for, at vi i teamet konstant har fokus på de rette metoder og de væsentligste resultater – og dermed bringer det optimale bidrag til den økologiske værdiskabelse og behovsopfyldelse blandt fødevareproducenter, grossister, køkkener, caféer/restauranter, detailhandlen og forbrugere.

Birgitte Jørgensen

Markedschef, Detail

Jeg har ansvaret for og arbejder med foreningens indsatser over for dagligvarekæderne på hjemmemarkedet. I dette arbejde varetager jeg KAM-arbejdet overfor udvalgte kæder. En del af min opgave er også at arbejde med og for foreningens virksomhedsmedlemmer, hvor jeg bl.a. varetager rollen som jeg sekretær for foreningens virksomhedsudvalg. Jeg arbejder også med at udvikle Økologisk Landsforenings konsulentydelser til dagligvarehandlen og de økologiske virksomheder.

Pernille Bundgård

Markedschef, Eksport

Jeg har erfaring med B2B salg både nationalt og internationalt og har arbejdet med eksport det meste af mit liv. Jeg har stor erfaring med opbygning og videreudvikling af markeder, strategiudvikling, salg og kunderelationer og har opbygget et stort netværk i både ind- og udland. Jeg er stærk i hele markeds- og salgsprocessen.

Torben Blok

Markedschef, Foodservice

Luk (Esc)