
Line Børch Hedeboe
Jeg arbejder med strategisk kommunikation på tværs af afdelinger og med foreningens udtryk og kendskabsgrad for øje. Jeg har ledelsesansvar for kommunikationsafdelingen og er en del af ledelsesgruppen.
Andre medarbejdere

Andreas Eising Sparvath

Anne Snog Folmann
Jeg arbejder primært med forbrugerrettede kampagner, samarbejde med detailhandlen ift. afsætningsfremme samt markeds- og forbrugerdata. Herudover opgaver ifm. projektudvikling, fundraising og kommunikation til foreningens virksomhedsmedlemmer.

Anne Stine Jørck
Jeg arbejder med projekter indenfor eksport af økologiske fødevarer – både ift. branding på eksportmarkeder og overfor internationale indkøbere og beslutningstagere og ift. at arrangere Økologisk Landsforenings fællesstand på Nordic Organic Food Fair i Malmø. Desuden er jeg projektleder på foreningens årlige generalforsamling, hvor medlemmerne mødes og debatterer økologiens fremtid og Økologisk Landsforenings fortsatte udvikling. Endelig arbejder jeg med HR, innovation og arbejdsmiljø.

Birgitte Jørgensen
Jeg har ansvaret for og arbejder med foreningens indsatser over for dagligvarekæderne på hjemmemarkedet. I dette arbejde varetager jeg KAM-arbejdet overfor udvalgte kæder. En del af min opgave er også at arbejde med og for foreningens virksomhedsmedlemmer, hvor jeg bl.a. varetager rollen som sekretær for foreningens virksomhedsudvalg. Jeg arbejder også med at udvikle Økologisk Landsforenings konsulentydelser til dagligvarehandlen og de økologiske virksomheder.

Dennis Hvam
Min primære rolle er at styrke positionen for dansk økologi og danske økologiske producenter på de internationale markeder. Vi er anerkendte for at være førende indenfor økologi, hvilket giver et solidt fundament for afsætning. Hos Økologisk Landsforening er vi broen imellem den økologiske producent og de forskellige salgskanaler indenfor både foodservice og detailhandel på tværs af markeder. Vi har stor erfaring med udvikling af markeder, har et stort netværk og faciliterer mange former for matchmaking. Vi har også stor erfaring i go-to-market planlægning og salgsudvikling. Tag fat i mig, hvis du vil høre mere.

Ekaterina Møller
Som Økologisk Landsforenings digitale knudepunkt, arbejder jeg på tværs af alle afdelinger. Jeg kombinerer teknisk webmasterskab og strategisk digital markedsføring og sidder med alt fra SEO og kampagneopsætning, til kunderejser og datadrevne nyhedsbreve.

Eva Krebs Larsen
Jeg arbejder med foreningens visuelle kommunikation og med at sikre Økologisk Landsforenings udtryk på tværs af afdelinger og kendskab udadtil. Jeg bistår projekter på tværs af foreningen med grafiske formidlingsmaterialer og layout af medlemsmagasinet Økologisk.

Helle Bossen
Mine primære arbejdsområder er markeds- og forbrugerinsights, udvikling og gennemførelse af økologikampagner, samarbejde med detailhandelskæder om øget salg af økologiske fødevarer. Jeg har mere end 25 års erfaring med markedsføring af fødevarer.

Helle Moving
Jeg står først og fremmest for medlems- og abonnementsadministration. Derudover tager jeg mig af post samt hjælper foreningens øvrige ansatte med forskellige praktiske opgaver.

Helle Schmidt
Jeg holder styr på finans-, kreditor-, og debitorbogholderi, dog ikke medlemmer. Jeg er indover mange andre opgaver i bla. mødeforplejning, indkøbsforening, julegaveindkøb, personaleforening.

Henrik Hindby Koszyczarek
Jeg er ansvarshavende redaktør på redaktionen, der driver nyhedssiden Økologisk Nu og udgiver avisen Økologisk Landbrug. Jeg står for kontakten til eksterne bidragsydere/skribenter og udvikling af medierne, samtidig med at jeg skriver artikler primært inden for politik og forskning.

Iben Kjerside
Jeg arbejder på tværs af alle afdelinger i Økologisk Landsforening og sidder med sociale medier og markedsføringskampagner, intern og ekstern kommunikation, events, idéudvikling og web.

Jakob Brandt
Mit hovedfokus er markedet for økologi. Jeg laver reportager og nyheder til både nyhedssiden Økologisk Nu og avisen Økologisk Landbrug. De fleste historier vedrører detailhandel, foodservice, eksport, fødevaretrends og udvikling af nye produkter og salgskanaler.

Kirsten Bach-Holck
Mine ansvarsområder er økonomistyring, herunder budget, likviditet og regnskab, projektøkonomi, ressourceplanlægning, it og bestyrelsesrapportering. Jeg har erfaring fra mediebranchen, hvor jeg som direktør har haft ansvar for økonomi, HR og kundeservice. Jeg har således udover de økonomiske discipliner lang erfaring med strategi og forandringsledelse, organisationsudvikling, forhandlinger og digitaliseringsprocesser.

Line Børch Hedeboe
Jeg arbejder med strategisk kommunikation på tværs af afdelinger og med foreningens udtryk og kendskabsgrad for øje. Jeg har ledelsesansvar for kommunikationsafdelingen og er en del af ledelsesgruppen.

Mai Tschjerning Simonsen
Jeg arbejder med foreningens visuelle identitet og med at sikre kendskab til foreningen gennem vores udseende udadtil. Jeg layouter bl.a. medlemsmagasinet Økologisk og bistår alle projekter på tværs af foreningen med grafiske formidlingsmaterialer.

Malene Jensen
Jeg er projektleder for de økologiske forbrugerevents Økodag og Økologisk Høstmarked og er med til at sikre at forbrugerne kan møde og opleve økologien rundt omkring i hele landet. Jeg arbejder også med foreningens indsatser på foodserviceområdet, bl.a. med fokus på øget brug af økologiske bælgfrugter i storkøkkener.

Marie Boudigaard Granlie
Jeg beskæftiger mig med projekter, der hovedsageligt er målrettet foodservicebranchen og danske forbrugere. Jeg er bl.a. med til at planlægge og koordinere vores to forbrugerevents, Økodag og Økologisk Høstmarked, og er med til at gennemføre projekter og aktiviteter, der har fokus på at få mere og bedre økologi ind i foodservice.

Mette Villekær
Jeg arbejder med organisatorisk bæredygtighed, herunder opgaver med fokus på trivsel, proces- og organisationsudvikling og udvikling af menneskelige kompetencer. Jeg er projektchef og står som sådan for innovationsprocesser og projektudvikling, projektmodel og projektledelse, funding- og finansieringsstrategier og compliance.

Mille Gissel Laursen - På Barsel
Jeg er koordinator for dagligvarehandlen og arbejder hver dag for, at der kommer mere og bedre økologi på hylderne i den danske dagligvarehandel. Mit fokus er på at planlægge og koordinere inspirerende events, markedsrapporter, webinarer og meget mere. Jeg yder desuden support til vores internationale markedsafdeling, herunder koordinering og eksekvering af økologimessen Biofach i Tyskland.

Nicklas McAuley

Per Rasmussen
Jeg er programleder for Økologisk Landsforenings ulandsprogram i Tanzania og Uganda. Jeg er uddannet Cand. agro og har en Master i Human Ressource Development and Adult Education.

Peter Nordholm Andersen
Jeg har stor forkærlighed for magasiner og er redaktør for medlemsmagasinet Økologisk, der skrives med et særligt og kærligt blik på de økologiske forbrugere. Jeg løser en række presse- og kommunikationsopgaver i forhold til foreningens udviklingsarbejde i Østafrika og fortæller den gode historie om økologiske omlægningstjek hos konventionelle landmænd.

Peter Rasmussen
Hos Økologisk Landsforening arbejder jeg på at få udviklet et nyt forretningsben for foreningen, som skal bidrage med indsatser, så vi når endnu længere ud med de gode økologiske budskaber. Dét arbejde, går på tværs af foreningens indsatser herhjemme i dagligvarehandlen og i foodservice sektoren, og supplerer også vores arbejde udenfor landets grænser med specifik fokus på flere internationale markeder. Jeg også en del af foreningens detailteam, hvor jeg varetager foreningens indsatser over for dele af dagligvarehandlen i Danmark. I den forbindelse er jeg KAM-ansvarlig på dagligvarekæderne i Dagrofa, Løvbjerg og nemlig.com.

Rasmus Kortbæk
Jeg står for projektcontrolling, budgetudvikling og budgetopfølgning i samarbejde med projektlederne samt økonomisk afrapportering til bevillingsgiver. Hertil andre løbende opgaver i økonomiafdelingen.

Rasmus Prehn

Rikke Lundsgaard

Rikke Nørgaard
Mine opgaver strækker sig vidt omkring indenfor kommunikationsafdelingens mure. Jeg arbejder derfor med alt fra hjemmesideopdateringer og SEO til formidling af viden om økologi gennem blandt andet nyhedsmails og sociale medier.

Rita Ramona Høgh
Økologi har en vigtig rolle i den grønne omstilling, og derfor er arbejdet med Foodservice betydningsfuldt. Som projektleder samarbejder jeg bredt med køkkener og branchen omkring økologien og særligt det økologiske Spisemærke, som er et vigtigt redskab til at opnå og fastholde en høj økologiprocent. Jeg brænder for at finde nye løsninger og samarbejde på tværs af Foreningen.

Sarah Schelde Hansen
Jeg arbejder med koordinering, planlægning og afvikling af diverse projekter og arrangementer i Økologisk Landsforening. Herunder beskæftiger jeg mig primært med foodservice-aktiviteter og internationale messer som en del af markedsafdelingen.

Sigrid Soelberg Vestergaard
Jeg arbejder tværgående i organisationen med projektudvikling, projektstyring, evaluering og læring. Jeg er uddannet cand. mag i medievidenskab og efteruddannet inden for international udvikling.

Simon Møbjerg Sørensen
Jeg har det daglige ansvar for Økologisk Landsforenings presseindsats og politiske kommunikation. Så er du journalist og i gang med en historie om økologi, landbrug eller vores mærkesager, kan jeg hjælpe dig videre til den rette talsperson eller den perfekte case.

Susanne Bæksvang Østergaard
Jeg arbejder med controlling af projekter, budgetopfølgning, budgetudvikling og økonomisk afrapportering til bevillingsgiver. Herudover har jeg forskellige økonomistyringsopgaver.

Sybille Kyed
Jeg har siden 1995 varetaget de politiske interesser inden for økologi for Økologisk Landsforenings medlemsgrupper over for myndigheder og politikere i Danmark og i EU. Jeg står ligeledes for kontakten til vores søsterorganisationer i de øvrige EU-lande via foreningens engagement i IFOAM EU.

Therese Bundgaard

Torben Blok
Jeg har ansvaret for og arbejder med foreningens indsatser over for Foodservice på hjemmemarkedet. I dette arbejde varetager jeg fastholdelse og udvikling af økologien i private og offentlige køkkener, grossister, virksomheder og andre organisationer. Jeg arbejder med at udvikle økologien gennem Det økologiske Spisemærke, deltagelse i netværk, partnerskaber, messer, konferencer, analyser og efteruddannelse af branchefolk. En del af min opgave er også at udvikle økologien sammen med foreningens virksomhed- og køkkenmedlemmer. Målet er mere og bedre økologi for alle.

Uffe Bregendahl

Vivienne Kallmeyer
Når Økologisk Landsforening har en god historie eller en skarp holdning, skriver jeg pressemeddelelsen, lederen, kronikken eller noget helt fjerde og har kontakten til medierne. Jeg arbejder hovedsageligt med den kommunikation, der handler om markedet for økologi – både B2B og B2C – og er vild med hele det strategiske arbejde inden for kommunikation.