Foreningen

Okologi RAIS1551

Økologisk Landsforening er et fællesskab for dem, der vil gøre økologien til normen og tage ansvar for vores jord, vores dyr og for hinanden ved at dyrke, producere og købe mad, som er fremstillet så naturligt som muligt.

Økologisk Landsforening skaber forandring i fællesskab med vores medlemmer, og foreningens helt store styrke er netop, at den altid har været en forening for de forandringsparate.

Økologisk Landsforening blev stiftet i 1981 som et modsvar til den konventionelle og fremherskende måde at drive landbrug på og har siden været drivkraft for, at økologien i dag er en af Danmarks styrkepositioner. Økologisk Landsforening er blandt andet gået forrest for at udbrede det statskontrollerede røde Ø-mærke og Det Økologiske Spisemærke, som guider os alle til sunde, rene fødevarer og måltider.

Foreningen er omdrejningspunkt og facilitator for det vigtige samarbejde på tværs af den økologiske værdikæde - fra jord til bord.

Medlemmer i Økologiske Landsforening er organiserede i ti forskellige fagudvalg, der fungerer som sparringspartnere for foreningens repræsentantskab og bestyrelse.

Vil du vide mere om Økologisk Landsforenings arbejde for økologien, finder du spændende viden og brugbar inspiration i vores seneste årsbrev for 2023 og i foreningens strategi.

Find det i boksen herunder.