Kampagne for økologisk oksekød

Januar 2025 – December 2025

Økologisk kødkvæg græsser på en stor grøn mark

Om projektet

Stigende råvarepriser, høj inflation og presset privatøkonomi blandt danskerne har udfordret salget af økologisk oksekød. Udfordringen forstærkes af stigende fokus på klima, hvor oksekødet er udråbt som den store klimasynder. Formålet med projektet er at vende den negative udvikling i salget af økologisk oksekød og få salget tilbage på vækstsporet ved at nedbryde forbrugernes pris- og klimabarrierer for køb af økologisk oksekød. Disse barrierer nedbrydes i projektet ved at give forbrugerne inspiration til lækre retter med økologisk oksekød udviklet i tråd med de nye officielle kostråd, der er gode for både sundhed, klima og forbrugernes pengepung.

Projektleder

Helle Bossen

Projektperiode

Januar 2024 – december 2024

Deltagere/målgruppe:

Forbrugere

Finansiering:

Støttet af Kvægafgiftsfonden

Links til anden info eller arrangementside:

Økologiske opskrifter med oksekød

Derfor skal du vælge økologisk oksekød og mælk

Lignende projekter