Økologisk vækst og udvikling i foodservice
Finansiering: Støttet af Promilleafgiftsfonden for landbrug
Projektleder: Torben Blok
Projektperiode: Januar 2024 – December 2024
Formål: Projektets formål er at bidrage til en øget økologisk afsætning i foodservicebranchen ved at give målgrupper i foodservice ny brugbar viden og værktøjer til at komme i gang eller arbejde videre med det økologiske måltid som en del af hverdagens bæredygtige løsninger. Projektet vil skabe vækst- og udviklingsmuligheder for landbruget og fødevarevirksomheder og bidrage til en økologisk vækst.
Deltagere/målgruppe: Professionelle køkkener, foreningen Danske Madpublicister, foodservicebranchen.
- Målgruppen for netværksmøde 1 og 2 er professionelle køkkener. Møderne vil finde sted både i Øst- og Vestdanmark for at nå så bredt ud som muligt og for at styrke netværket mellem deltagerne i samme landsdel.
- Målgruppen for netværksmøde 3 er foreningen, Danske Madpublicister. Danske Madpublicister er et professionelt netværk for folk, som kommunikerer professionelt om mad, fødevarer og opskrifter.
- Projektet vil gennemføre et særligt spor målrettet foodservicebranchen i forbindelse med den årligt tilbagevendende begivenhed, ØKO-markdag, som i 2024 finder sted i juni.