ØkoOkse er toppen af måltidet

Januar 2025 – December 2025

Om projektet:
ØkoOkse er et markedsføringsprojekt, der skal styrke salget af økologisk oksekød gennem viden og gode historier. Projektet fremhæver kvægets rolle i et bæredygtigt fødevaresystem og økologisk oksekød som en kvalitetsråvare.

Gennem digitale kampagner, opskrifter, en podcast og samarbejde med influenter inspirerer vi forbrugerne til at bruge økologisk oksekød som en smagsgiver i en grønnere kost. Samtidig formidler vi viden om kvægets positive bidrag til biodiversitet og økologisk landbrug.

Vi udvikler også materialer til dagligvarehandlen, der gør det lettere for butikker at formidle budskabet. Målet er at nå 600.000 forbrugere, øge kendskabet til økologisk oksekød og bidrage til en vækst på 10 % i salget i 2025.

Projektleder

Anne Snog Folmann

Projektperiode

Januar 2025 – December 2025

Deltagere/målgruppe:

Forbrugere

Finansiering:

Projektet er finansieret af Kvægafgiftsfonden

Lignende projekter