Økologi - en del af løsningen

Økologi rummer meget mere end det røde Ø-mærke og kan bidrage positivt til virksomhedens arbejde med CSR, ESG og DSG.

Kvinde med et "I LOVE ØKO"-indkøbsnet ser ind af et butiksvindue.

MÅLGRUPPE

Oplæg og workshop henvender sig til dig der fx arbejder med salg og marketing i en virksomhed.

VARIGHED

2 - 3 timer

PRIS OG LOKATION

Efter aftale

Mange begrænser økologien til det røde ø-mærke, men økologien rummer meget mere, som man som virksomhed skal lære at bruge og italesætte.

Økologien er baseret på fire grundlæggende principper om sundhed, retfærdighed, forsigtighed og kredsløb, som rummer mange områder, som efterlyses i arbejdet med bæredygtighed. Ved eksplicit at arbejde og italesætte økologiens værdier kan nye kundegrupper og værdipositioner nås.

Fremtidens bevidste forbrugere stiller krav til dig som virksomhed – og efterspørger i højere grad handling fremfor målsætninger.

Få indblik i, hvordan de økologiske værdier kan spille ind i produktudvikling og kommunikation gennem cases fra detailhandlen og andre virksomheder.

Hvad får vi ud af at deltage?

Indsigt

En større indsigt i hvor vi ser, at økologien kan gør en forskel hos jer

Merværdi

En større forståelse for hvor økologien skaber merværdi hos jer

Bidrag til den grønne omstilling

Forståelse for hvordan økologien bidrager til den grønne omstilling

Konkrete next step

Inspiration til at udnytte økologiens værdier til at skabe jeres unikke styrkeposition

Vi medbringer ”best case”-eksempler til inspiration.

Kontakt Økologisk Landsforenings markedsteam

Business Development Manager, Marked

Peter Rasmussen

Måske du også kunne være interesseret i...