Salg og forbrug

Forbrug Og Afsætning

Ikke alene har Danmark den største økologiske markedsandel, de danske forbrugere er også dem, der bruger flest penge på økologi pr. indbygger.

Økologisk Landsforening har en målsætning om, at 30 pct. af de fødevarer, som danskerne køber i 2030, er økologiske. Hvert år stiger andelen af økologi i danskernes indkøb. De økologiske varer vi køber flest af er bananer, plantebaseret mejeri, gulerødder og havregryn, imens økologisk frugt og grønt er den største varegruppe i detailhandlen, hvor den udgør mere end en tredjedel af den økologiske omsætning.

Også danske restauranter, caféer og kantiner arbejder med økologi. Mere end 3400 professionelle køkkener har det økologiske spisemærke i bronze, sølv eller guld.

Økologisk Markedsrapport 2022

I den økologiske markedsrapport 2022 kigger vi tilbage på det økologiske marked i 2021, men vi kommer også med udsyn til markedet i 2022. I rapporten kan du dykke ned i den generelle markedsudvikling for økologiske fødevarer i den danske detailhandel og foodservicesektor. Derudover kan du læse en række spændende tendensartikler, som sætter spot på udvalgte emner, der præger markedet i dag.

Du kan også blive klogere på, hvem de økologiske forbrugere er, ligesom vi kigger på fremtidens forbrugere og ser på den adfærd og de fødevaretrends, der kommer til at præge markedet. Endelig kan du blive opdateret på udviklingen i både eksport, import og det økologiske areal.

Læs eller download vores økologiske markedsrapport 2022 her:

 


Luk (Esc)