Økologisk Landsforening logo og grafik

Her på siden finder du Økologisk Landsforening grafik og andet markedsføringsmateriale.

Hvis du har spørgsmål til brug af materialerne, kontakt gerne vores grafiske designer eller en pressemedarbejder.

Grafisk designer, Kommunikation

Mai Tschjerning Simonsen

Kommunikationskonsulent og projektleder, Kommunikation, Presse

Simon Møbjerg Sørensen

Rapporter og markedsviden

Økologisk Markedsrapport 2024

Dyk ned i den generelle markedsudvikling for økologiske fødevarer i den danske detailhandel og foodservicesektor. Herunder finder du et udsnit af rapporten.

Download

Økologisk Markedsrapport Foodservice 2024

I 2023 voksede salget af økologiske fødevarer til foodservicesektoren med næsten 400 mio. kr. Det betyder, at økologiandelen i landets professionelle køkkener er vokset for tredje år i træk. Foodservicebranchens forbrug af økologiske fødevarer voksede i 2023 med 13 pct. i forhold til året før. Det fremgår af den årlige opgørelse fra Danmarks Statistik.

Download

Logoer

Økologisk Landsforening

Download

I LOVE ØKO

Download

Organic Denmark

Download

ØKODAG logo

Download

Spisemærker

Download

En del af løsningen

Download

Ø-mærket

Download

De fire principper

Download

Magasiner og andre publikationer

Årsbrev 2024

Download

Strategi

Download

Plakater

Sæson plakat

Når frugter og grøntsager er i sæson, smager de allerbedst. Det er også, når frugterne og grøntsagerne er i sæson, at de er billigst. Der er altså flere gode grunde til at spise i sæson. Her er en oversigt over, hvornår de forskellige frugter og grøntsager er i sæson.

Download