Branding som døråbner for økologi på eksportmarkeder
Finansiering: Støttet af Fonden for økologisk landbrug, Finansieret af Den Europæiske Union – NextGenerationEU.
Om Projektet: Formålet med projektet er at øge og styrke eksportpotentialet for økologiske fødevarer til udvalgte eksportmarkeder igennem branding af økologi samt en kædebearbejdningsindsats. Målet er at øge kendskabsgraden til Danmark som førende økologination overfor internationale beslutningstagere indenfor den politiske og kommercielle arena og at åbne døre for økologi til afsætningsleddet i form af detailkæder, grossister og distributører på eksportmarkederne
Projektleder: Dennis Hvam
Projektperiode: Januar 2024 – December 2024
Deltagere/målgruppe: Da der er to hovedindsatser i projektet – branding og kædebearbejdning – er der også to primære målgrupper:
Brandingens primære målgruppe er internationale beslutningstagere i såvel det politiske system, det kommercielle system og i civilsamfundet på relevante eksportmarkeder.
Kædebearbejdningens primære målgruppe er internationale indkøbere og beslutningstagere i afsætningsleddet, dvs. detailkæder, grossister og distributører på de 4 udvalgte eksportmarkeder.
Links til anden info:
Find markedsrapporter på: