Med denne toolbox ønsker vi at inspirere dig og din virksomheder til at kommunikere økologiens styrker. Her finder du forskelligt materiale, som kan bruges på emballage, på sociale medier eller i andre kampagnerelaterede sammenhænge.
Økologien står i dag stærkt i den danske dagligvarehandel og placerer Danmark som verdens førende økologination. Det røde Ø-mærke er et ikon blandt danske forbrugere med næsten 100 % kendskabsgrad.
Alligevel er der hos forbrugerne ikke en direkte sammenhæng mellem det røde Ø-mærke og de konkrete fordele ved økologisk landbrug og de økologiske produkter.
For at styrke økologiens position på det danske marked er det afgørende eksplicit at fortælle forbrugerne om økologiens fordele.
Det handler ikke kun om at fremhæve, at et produkt er økologisk, men at fortælle historien bag.
Mange af økologiens kernebudskaber om bedre dyrevelfærd, øget biodiversitet, rent drikkevand og fødevarer uden sprøjtemidler og med langt færre E-numre, har i dag bred appel og kan nå ud til mange forskellige forbrugergrupper. Også forbrugergrupper som ikke skeler meget til økologi.