Landbrugsproduktion Kvæg

Kampagne for økologisk oksekød

Finansiering: Støttet af Kvægafgiftsfonden

Projektleder: Helle Bossen

Projektperiode: Januar 2024 – December 2024

Formål: Økologiske køer på græs spiller en afgørende rolle for økosystemet og for biodiversiteten på marken, og derfor skal vi vælge økologisk oksekød, når vi af og til køber oksekød til tallerkenen.

Formålet med projektet er at vende den negative udvikling i salget af økologisk oksekød og få salget tilbage på vækstsporet. Dette gøres ved at nedbryde pris- og klimabarriererne for køb af økologisk oksekød gennem en forbrugerkampagne på de sociale medier og et ambassadør-event med inspiration til velsmagende retter, hvor der er skruet ned for kødet og med information om merværdien i økologisk oksekød i form af høj dyrevelfærd og øget biodiversitet.

Deltagere/målgruppe: Forbrugere

Luk (Esc)