1 bliver til 2 – 1 bliver til 2: dobbelt op på økologisk grisekød
Formål
Projektets formål er at øge salget af økologisk grisekød.
Ved at:
- identificere barrierer for øget salg af øko grisekød
- teste adfærdsdesign, der kan nedbryde disse barrierer
- formidle resultater til virksomheder og detailhandel
- sikre at virkemidlerne tages i anvendelse.
Resultater
Anvendelse af adfærdsindsigter til at øge salget af økologisk frugt og grønt samt grisekød
I samarbejde med iNudgeyou har vi identificeret syv centrale adfærdsbarrierer, som står i vejen for, at flere forbrugere køber økologisk grisekød i detailhandlen. Der er udviklet i alt seks adfærdsvidenskabelige løsningskoncepter, nudges, som forventes at kunne bidrage til at bryde disse adfærdsbarrierer ned.
Læs: Anvendelse af adfærdsindsigter til at øge salget af økologisk grisekød i detailhandlen
Projektperiode
1. januar 2021 - 31. december 2021.
Kontaktperson
Helle Bossen, hb@okologi.dk
Finansiering
Projektet er finansieret af Svineafgiftsfonden.
Samarbejdspartnere
Projektet gennemføres af Økologisk Landsforening i samarbejde med økologiske producenter af grisekød samt detailhandlen.
Kontakt
Helle Bossen
Chefkonsulent
Mine primære arbejdsområder er markeds- og forbrugerinsights, udvikling og gennemførelse af økologikampagner, samarbejde med detailhandelskæder om øget salg af økologiske fødevarer. Jeg har mere end 25 års erfaring med markedsføring af fødevarer.