1 bliver til 2 – 1 bliver til 2: dobbelt op på økologisk grisekød

Formål

Projektets formål er at øge salget af økologisk grisekød.

Ved at:

  1. identificere barrierer for øget salg af øko grisekød
  2. teste adfærdsdesign, der kan nedbryde disse barrierer
  3. formidle resultater til virksomheder og detailhandel, 4 sikre at virkemidlerne tages i anvendelse.

Resultater

Anvendelse af adfærdsindsigter til at øge salget af økologisk frugt og grønt samt grisekød

I samarbejde med iNudgeyou har vi identificeret syv centrale adfærdsbarrierer, som står i vejen for, at flere forbrugere køber økologisk grisekød i detailhandlen. Der er udviklet i alt seks adfærdsvidenskabelige løsningskoncepter, nudges, som forventes at kunne bidrage til at bryde disse adfærdsbarrierer ned.

Læs: Anvendelse af adfærdsindsigter til at øge salget af økologisk grisekød i detailhandlen

Projektperiode

1. januar 2021 - 31. december 2021.

Kontaktperson

Helle Bossen, hb@okologi.dk

Finansiering

Projektet er finansieret af Svineafgiftsfonden.

Samarbejdspartnere

Projektet gennemføres af Økologisk Landsforening i samarbejde med økologiske producenter af grisekød samt detailhandlen.

Svineafgiftsfonden
Økologisk Landsforening

Kontakt

Helle Bossen

Chefkonsulent

Mine primære arbejdsområder er markeds- og forbrugerinsights, udvikling og gennemførelse af økologikampagner, samarbejde med detailhandelskæder om øget salg af økologiske fødevarer. Jeg har mere end 25 års erfaring med markedsføring af fødevarer.

Luk (Esc)