1 bliver til 2 – 1 bliver til 2: dobbelt op på økologisk grisekød

Formål

Projektets formål er at øge salget af økologisk grisekød.

Ved at:

  1. identificere barrierer for øget salg af øko grisekød
  2. teste adfærdsdesign, der kan nedbryde disse barrierer
  3. formidle resultater til virksomheder og detailhandel, 4 sikre at virkemidlerne tages i anvendelse.

Resultater

Resultaterne vil blive formidlet gennem en pressemeddelelse, opslag på Linkedin og Økologisk Landsforenings egne medier. Derudover vil der blive afholdt en økologisk inspirationsdag, hvor hele den økologiske sektor inviteres. Inspirationsdagen vil blive fulgt op 1:1 møder med de vigtigste aktører på markedet.

Resultater offentliggøres i november 2021 på siden her og stilles gratis til rådighed for alle.

Projektperiode

1. januar 2021 - 31. december 2021.

Kontaktperson

Helle Bossen, hb@okologi.dk

Finansiering

Projektet er finansieret af Svineafgiftsfonden.

Samarbejdspartnere

Projektet gennemføres af Økologisk Landsforening i samarbejde med økologiske producenter af grisekød samt detailhandlen.

Svineafgiftsfonden
Økologisk Landsforening

Kontakt

Helle Bossen

Chefkonsulent

Mine primære arbejdsområder er markeds- og forbrugerinsights, udvikling og gennemførelse af økologikampagner, samarbejde med detailhandelskæder om øget salg af økologiske fødevarer. Jeg har mere end 25 års erfaring med markedsføring af fødevarer.

Luk (Esc)